Prawo Murphy'ego: Bardzo dużo można zauważyć, gdy się patrzy.
Część 3. Opis języka Java

Na wstępie kilka uwag formalnych:

  • w prezentowanej składni i przykładach używamy niebieskiej czcionki Courier New ;
     
  • słowa kluczowe zapisane są czcionka pogrubioną ;
     
  • elementy wymagające wstawienia słowa kluczowego zapisane są pogrubioną kursywą ;
     
  • w komentarzach używam zawsze kursywy ;
     
  • elementy opcjinalne podaję w nawiasach kwadratowych [ ];
     
  • terminem program Javy oznaczam zarówno applet jak i aplikację.
     

W tej części kursu zapoznasz się z podstawowymi elementami języka Java:

  • na początku poznamy podstawowe typy zmiennych i literałów;
     
  • następnie poznamy operatory dostępne w Javie oraz reguły ich użycia;
     
  • kolejnym krokiem będzie poznanie instrukcji, które umożliwią nam sterowanie pracą programu;
     
  • po opanowaniu klasycznych struktur programowania przejdziemy do klas i obiektów;
     
  • na koniec zaś poznamy obsługę wyjątków czyli programowe reagowanie na możliwe błędy realizacji programu;
     
  • tą część kursu zamkniemy prezentacja kilku przykładów gotowych programów.
     
« wstecz   dalej »